کد مطلب:276509 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:110

صله رحم مایه طول عمر است
دلیل بر این موضوع به سند صحیحی از محمد بن عبید اللَّه منقول است كه گفت: حضرت ابوالحسن الرضاعلیه السلام فرمود: بسا مردی كه سه سال از عمرش باقی مانده رَحِمش را صله می كند، پس خداوند عمرش را سی سال قرار می دهد و خدا هرچه كه بخواهد می كند. [1] .

و نیز از حضرت ابوجعفر باقرعلیه السلام آمده كه فرمود: صله ارحام، اعمال را پاك و اموال را افزون و بلا را دور می سازد، و حساب را آسان نموده و اجل را به تأخیر می اندازد. [2] .

و از همان حضرت علیه السلام است كه فرمود: صله ارحام، خُلق و خوی را خوش و دست و دل را باز و نفس را پاكیزه و روزی را فراخ می سازد، و اجل را به تأخیر می اندازد. [3] .

و به سند دیگری از امام باقرعلیه السلام آمده كه فرمود: صله ارحام، اعمال را پاكیزه و بلا را دفع و اموال را افزون می گرداند، و عمر را طولانی و روزی شخص را فراخ می نماید، و در خانواده به او محبوبیت می دهد. [4] .



[ صفحه 540]



و از امام صادق علیه السلام روایت شده كه فرمود: صله رحم و خوشرفتاری با همسایگان، شهرها را معمور و عمرها را زیاد گردانند. [5] .

و به سند دیگری از آن حضرت است كه فرمود: رسول خداصلی الله علیه وآله فرموده: هرآن كه مایل باشد مرگش به تأخیر افتد و روزی اش وسعت یابد صله رحم نماید. [6] .

و به سند دیگری نیز از امام صادق علیه السلام روایت شده كه فرمود: رسول خداصلی الله علیه وآله فرمودند: بسا قومی فاجر و بدكار كه افراد خوبی نیستند، چون صله رحم بجای آورند، اموالشان بركت یابد و عمرهایشان طولانی شود، تا چه رسد به این كه نیكوكار باشند. [7] .

و اخبار بسیار دیگر كه آوردن آن ها كتاب را طولانی می كند. غرض این بود كه اشاره ای بشود.


[1] كافي: 150:2.

[2] كافي: 150:2.

[3] كافي: 152:2.

[4] كافي: 152:2.

[5] كافي: 152:2.

[6] كافي: 152:2.

[7] كافي: 155:2.